marți, 29 septembrie 2009

Legenda nasterii focului

O perdea intunecata cu mii de cristele... cerul.
Vantul isi spune povestea, marea isi canta istoria, broscutele fac vocalize. Luna e pitita dupa un nor. Cand mai pleaca norul la plimbare, il pot vedea pe Omul din Luna. Il salut si imi continui insiruirea de ganduri. Prin apropiere s-a aprins un chibrit... flacara isi are propria poveste, as vrea sa o stiu...

"Totul a inceput cu mult, mult timp in urmacand s-au nascut Constelatiile si Galaxiile, cand Batranul Univers isi aranja barba si se bucura la gandul unei bine meritate odihni. Deodata o mica steluta apare plangand inaintea Lui...
- Intelespe Univers, ai creat constelatiile si galaxiile, dar pe mine cui ma lasi?
Mirat de aparitia stelutei, acesta o indemna sa continue.

- Fiecare constelatie isi are locul ei sub aripa ta asa cum fiecare steluta isi are locul in constelatii, mai putin eu. Au spus ca sunt prea mica si ca in curand ma voi stinge, dar caldura mea va fi binefacatoare dupa mult timp de la disparitia mea... Nu preau sa pier! As vrea ca lumina si caldura mea sa fie eterne, pentru a le povesti tuturor generatiilor urmatoare Nasterea Universului, crearea ordinii din haos...
Mangaidu-si barba, dupa un timp batranul raspunse:
- Interesanta dorinta ai, Micuta mea Steluta si totusi atat de neobisnuita... dar si dreptate, cei ce vor sa asculte vor afla ordinea din haos si haosul din ordine. Tu vei fi datatoarea de lumina si caldura...

Nici nu apuca sa rapunda ca Micuta Stea se si micsora, mai mult si mai mul, pana cand tot ce ramasese din ea era un mic firicel luminos ...PUFFF...
- Unde sunt? Ce e cu mine? Cand se uita in jurul ei...era intradevar o sursa de lumina si caldura pentru ceeea ce se numeau Oameni, dar pentru ca nu si-a gasit adevarata menireavea puterea de a distruge ceea ce admira ea mai mult. Florile, copacii... toate paleau in apropierea ei..."

Asta sunt eu, Imi spune parca micuta flacara...
S-a petrecut totul atat de repede, e posibil ca totul sa fi fost in imaginatia mea, dar mie nu-mi ramane decat sa cred.

(iulie.2009- oana maria)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu